Kvalitní realitní značka vám může pomoci snadněji získat zakázky a více vydělávat. Ale také nemusí. Záleží, kdo jste a co chcete.
V čem značka makléřům pomůže?
Kvalitní realitní značka vám pomůže otevírat dveře ke klientům a pomůže vám:
Tím vším vám kvalitní značka pomůže více a snadněji vydělávat. Je však třeba říct, že méně schopným makléřům a makléřům, kteří neumí vytěžit její potenciál, značka pomoct nemusí. A těm neschopným nepomůže ani nejlepší značka na světě.
Bez značky můžete fungovat, jen se víc nadřete
Je férové říct, že značku k podnikání nepotřebujete. Můžete být úspěšným makléřem i bez ní. Jen budete pracovat více a vyděláte si méně. Prostě se víc nadřete. Otázkou je, jestli vám to za to stojí.
Vybudování kvalitní realitní značky není otázkou pár miliónů, ale spíš desítek až stovek miliónů korun. A není to jen o penězích. Důležitou roli hraje know-how, budování kvality, vzdělávání makléřů, šíření etiky, morálky apod.
Proto je na českém trhu minimum kvalitních realitních značek. V této skupině je i RE/MAX.
Dále jsou tu značky, které investují do viditelnosti, ale již ne tolik do kvality. To je problém. Realitní kancelář, která je vidět, ale generuje hodně nespokojených klientů, může vést u makléřů k frustraci.
Existují také rádobyznačky, které se o budování značky snaží nebo se dokonce již tváří, jako zavedené značky. Chybí jim však know-how, peníze na marketing a investice do rozvoje a udržení kvality. Jsou to takové budoucí značky ve vývoji. Takové rádobyznačky pak pochopitelně makléřům zatím nepomáhají získávat více obchodů. Makléři pracující pod takovou rádobyznačkou mohou dojít k mylnému závěru, že realitní značky nefungují.
Pak je tu velké množství kanceláří, které mají svou malou realitní značku. Ví, že na budování silného brandu nemají peníze. Svým makléřům a zájemcům o práci pak tvrdí, že realitní značky nefungují. Kdyby to neříkali, byly by proti sobě. Proto tolik manažerů bezejmenných kanceláří tvrdí, že značky nefungují.
S realitními značkami je to podobné, jako se značkami aut.
Někteří klienti chtějí BMW, protože chtějí kvalitní auto a jsou ochotni si za něj připlatit. Na opačné straně jsou klienti, kteří chtějí co nejlevnější auto. A tak si koupí třeba Dacii. Platí to i u servisu. Bonitnější klienti navštěvují autorizované autoservisy, zatímco ti méně bonitnější preferují levnější neautorizované servisy.
Podobné je to i v realitní branži.
První typ klientů půjde do kanceláře jako je RE/MAX nebo LEXXUS, protože žádají kvalitu a jsou ochotni si za ní zaplatit. Druhý typ klientů se těmto kancelářím vyhne a půjde do realitní kanceláře typu Jan Novák, kde si účtují nízkou provizi a možná dají další slevu, když provize půjde bez dokladů.
Kvalitní realitní značka konstantně investuje do své známosti a ruku v ruce s tím neustále pracuje na kvalitě svých služeb.
Většina lidí, kteří prodávají nemovitost poprvé a nemají s žádnými realitními kancelářemi a makléři zkušenost, instinktivně preferují realitní kanceláře, které jsou na trhu hodně vidět.
Vyzkoušejte si to i vy, když jdete nakupovat. Pokud se v nějakém segmentu produktů neorientujete, instinktivně máte tendenci vybrat značku, o níž jste už slyšeli. To je přirozené lidské chování.
Kvalitní značku poznáte i tak, že ji klienti sami vyhledávají. Značky, které jsou vyhledávané, pomáhají makléřům snadněji získat zakázky.
Důvěra ve značku usnadňuje, zrychluje makléřům obchodní jednání klienty. Makléři netráví tolik času připomínkami a překonávání námitek klientů.
Kvalitní realitní značky přitahují kvalitnější klientelu, protože kvalitnější klientela žádá kvalitnější servis a je ochotna za tento servis i zaplatit. A naopak nejméně kvalitní klientelu značky odrazují, protože jejich služby jsou dražší, než jsou ochotni akceptovat.
Kvalitní značky jsou stabilnější a předvídatelnější. Při prodeji nemovitosti jde mnohdy o celoživotní jmění. Proto stabilita a předvídatelnost značky hraje u klientů velkou roli.
Co byste měli jako zájemce o práci makléře zvážit?
Pokud chcete být realitním makléřem, měli byste si při hledání realitní kanceláře říct, koho chcete za klienty a na jaký segment chcete cílit. A podle toho si i vybírat realitní kancelář.
Chcete se stát realitním makléřem v RE/MAX Synergy?
Kontaktujte nás: